onsdag 24. april 2013

En, to, tre nå kommer det en beskjed!


For noen uker siden hadde vi besøk av et vennepar med to jenter på 5 og 3 år.  Nesten samme alder som guttene våre, og dem eldste er ikke bestandig så flink til å høre etter, Cornelius er spesielt flink å stenge verden ute når han ser på tv. Jeg kan nesten stå foran TV’n å prate uten at han hører etter. Da kom mora til jentene med et tips, hun sier «en, to, tre nå kommer en beskjed» og får direkte oppmerksomheten.

Jeg tenkte at jeg skulle prøve dette og det var nesten som magi, fikk kontakt med en gang. Har brukt denne metoden i ca. to uker nå. Har prøvd å ikke bruke den så ofte så det mister sin magi. Et tips som virkelig fungerer hos oss. Men på mandag fikk jeg den tilbake i trynet. Litt stressa på vei til barnehagen for å rekke samlingsstunden hadde jeg maset om alt fra spising, påkledning, tannpuss og på med jakke og sko. Da vi kommer ut til bilen så var jo absolutt alt artigere enn å gå inn i bilen men når Cornelius endelig satt i bilen sa han «et, to, tre nå kommer en beskjed, ikke vær sint på meg pappa!» Jeg lo så jeg nesten knakk sammen i smeltevannet på oppkjørselen.

Jeg skal tenke meg om neste gang jeg bruker den metoden, som virkelig fungerer, på både voksne og barnJ   




Hilsen fra Pappa Bjørn :)

1 kommentar:

Koselig om du legger igjen en kommentar!