torsdag 29. september 2011

Havrekjeks og kos

Regn, regm,regn....
Hva skal man finne på med barna?!
Hva med å gjøre noe sammen inne...
Bake deilige havrekjeks er et lite tips...
Være med å lage deigen, kjevle den ut og trykke ut kjeksen, sette de på platen
og selvfølgelig spise de etterpå!!

Vi laget havrekjeks for noen dager sammen, og Cornelius synes det er veldig artig å få være med!
De var utrolig gode, så de ble jo spist opp samme dagen,
så i dag laget jeg flere!

Veldig lett lett og rask å lage og er utrolig gode med ost eller syltetøy på...


Oppskrift:

9dl havregryn
3dl melk
3dl hvetemel
75gr smeltet margarin
1ts salt
2ss sukker
3ts bakepulver


Bland først havregryn og melk og la stå i 10-15 min.
Smelt smør
Bland alt det tørre
Bland alt sammen i en bolle
Kjevle ut
Stikke ut
Legg på platen
Stekes
NYYYTES!!!



Man trenger jo ikke å ha bare runde kjeks...
Her har jeg brukt hjerteform!


Stekes på 180gr i 15-20 min.


Nytes med ost på og en varm kopp tea!!




Jeg og Rasmus koser oss hjemme!!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!