onsdag 22. mai 2013

17.mai på RØROS


Mitt første 17 mai tog!

Ikke bare Rasmus men også mitt (pappa Björn). Ikke nok med at vi fikk kjempevær, men tror du ikke de heiste unionsflagget også! Mest som en feil men jeg velger å tro at det var for at dette var mitt første 17 mai tog. Toppen av kransekaken (første gangen jeg brukt det uttrykket) var at jeg også fikk bære fanen for barnehagen. Barn og voksne koste seg gjennom toget som startet og sluttet på Malmplassen. Malmroth (etternavnet mitt) og unionsflagg, must be destiny :)
Rasmus og Cornelius går begge i Øya barnehage så vi gikk sammen hele familien i toget. Etter toget ble det etter norsk barnetradisjon en is. En tur ned til Verket hvor dem hadde laget masse aktiviteter for barna, mer is, pølse og kake. Avsluttet med årets første grilling og nok en is. Barna tok kvelden hos mormor og morfar i Tydal, vi tok oss ett lystig lag med gode venner her på Røros! Jeg er glad jeg får ta del av en så flott norsk tradisjon og så var familien min så utrolig fin i bunad.     

Cornelius på Malmplassen, klar for å gå i tog

En lite (stor) tabbe...unionsflagget ble heist opp...



Fanebæreren for Øya barnehage

Hipp hipp HURRA!!


Finen guttan i bunad!

I verket ble det masse lek, pølse og is!


Is nr. 3 :)

Kake og is...nam nam!!

Årets første grilldag!




Hilsen PAPPA BJÖRN!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!